Saturday 17 December 2011

Pelajar Universiti Filipina: Lari Bogel Untuk Alam Sekitar Vs Pelajar Universiti Malaysia : Himpunan Jalanan Di PWTC…


Manila : Berpuluh-puluh lelaki berlari dalam keadaan berbogel di sekitar kampus sebuah university di Bandar ini, menggesa ditingkatkan usaha bagi menyelamatkan bumi dan meningkatkan kebersihan sungai.

 
Aktiviti yang menjadi amalan tahunan di university Filipina menyaksikan peserta berlari menerusi dewan dengan hanya memakai topeng untuk menyembunyikan wajah mereka dan membawa sepanduk menggesa langkah diambil bagi melindungi alam sekitar.

Kumpulan itu mengambil satu isu setiap tahun dan tahun ini mereka bergabung dengan kumpulan alam sekitar bagi membersihkan 20 sungai dan saliran yang tercemar di Manila

Berbanding dengan sekumpulan pelajar Mahasiswa berarak di jalan menuju ke PWTC, mereka menyerahkan memorandum BEBAS kepada Dato' Saifuddin Abdullah.


Dalam isu kebebasan pelajar berpolitik, yang sinonim dengan AUKU yang heboh diperkatakan sekarang ini.



Daripada mahasiswa dan mahasiswi ini dok sibuk risaukan untuk berpolitik, lebih baik sibuk nak naikan pointer dan menjadi pelajar cemerlang serta sekaligus dapat membalas jasa ibu bapa yang berhempas pulas berkerja demi anak-anak mereka mengecapi taraf pendidikan yang baik…

p/s Tak nampak pun mahasiswa cina dan india...korang nmpk tak????? 

No comments:

Post a Comment