Thursday, 22 December 2011

Siapa Peralat Siapa

Ahli Parlimen Kepung Dr Tan Seng Gew (Dap) kata UMNO peralat MCA soal hudud. Katanya MCA mengatakan hudud ialah hukuman potong kaki dan tangan untuk menakutkan orang2 Tionghoa. Benarkah???
 


Tapi masihkah korang ingat, sebelum ini Karpal Singki kata apa.."LANGKAH MAYAT SAYA DULU". Jelas disini DAP yang tidak menerima hukum hudud ini, dan demi memastikan DAP terus bersama PAS, PAS telah menukar Matlamat asal mereka untuk mewujudkan Negara Islam kepada Negara Kebajikan..

So persoalannya disini siapa peralat siapa, sedangkan dari awal lagi DAP telah menolak hudud. Adakah DaPas sudah kehilangan idea dengan memutarbelitkan  kenyataan??? adakah ini hanya untuk menutup pekung di dada yang semakin keluar bau busuk mereka???

Dalam pada itu, dr tan sempat berpesan kepada ahli Pas di Sungai Gau Temerloh supaya menerima sahaja wang RM100 dan RM500 yang diagihkan kerajaan. Katanya ambil wang itu tetapi undi diberi kepada pakatan. 
Amboi Dr Tan, baru jer ceramah hukum hudud tetapi dah mengajar rakyat menipu... memang benar undian adalah hak rakyat, tapi janganlah sampai terdesak sangat sehingga mengajar rakyat menipu..sudah2lah DaPas...

Patutler Kurang Ajar, Tengoklah Chegunya!!!

Patutlah Adam Adli ni kurang ajar dan biadap...tengoklah gurunya. rupa²nya ank murid chegu Bard @ keparat yang berkarat ni... bak kata org tua² salah acuan bro...


P/s Jadilah seorang pendidik yang berjiwa mulia, ajarlah anak murid @ pelajar anda erti perpaduan dan cintai keamanan, bukannya perpecahan dan kebiadapan...

Tuesday, 20 December 2011

Boleh Pakai Tak Alasan Mamat Ni????

Korang rasa alasan mamat ni boleh pakai ke tak.. Beradab sangat ler tu... pembaca boleh nilai sendiri. Apa korang rasa, bila orang lain datang di rumah korang buat benda tak elok...


P/s para mahasiswa tak guna tahu berpolitik jer tp kantoi masa exam...

Sunday, 18 December 2011

Mahasiswa Bakal Pendidik Terlampau…



Benarkah dakwaan sesetengah pihak Anwar Ibrahim dalang disebalik peristiwa seorang Mahasiswa UPSI menurunkan bendera gambar Dato’ Seri Najib Tun Abd Razak Presiden UMNO juga Perdana Menteri Malaysia di PWTC dalam Perhimpunan menuntut kebebasan berpolitik baru-baru ini?


Adam Adli bin Abd Hamid
3862, Kg Baru Penaga
Pulau Pinang


Dakwaan ini diperkukuhkan lagi dengan kenyataan Anugay @Anwar Ibrahim tetap akan mempertahankan tindakan berani dan biadap Adam Adli Bin Abd Hamid tersebut. “ Saya mencabar mereka supaya pergi ke PWTC dan turunkan bendera UMNO yang ada di situ, mereka berani sahut cabaran saya”.

Kata pemimpin pembangkang yang dikatakan sebagai Anugerah Tuhan ni, Adam Adli insan istimewa yang banyak menyelamatkan maruahnya dalam keadaan tidak menentu ini.



Apakah ini tektik Anugay dalam mengurangkan tumpuan rakyat Malaysia berhubung kes Liwatnya? Jika benar, perkara ini amatlah memalukan dan kebudak2kan dan merupakan tindakan seorang pengecut. Mempergunakan Mahasiswa untuk kepentingan diri sendiri… kasihan dengan nasib bakal2 pendidik ni yang dikatakan bijak pandai tetapi berfikiran di bawah tapak kasut... inilah dikatakan sekolah bertingkat-tingkat, tetapi berfikiran setingkat.....

p/s  Adam Adli ditemani oleh chegu Bard @ keparat pada hari ni ke Bukit Aman untuk membuat PC dihadapan pintu Bukit Aman bersama satu bas Mahasiswa untuk mencabar pihak berkuasa.


Saturday, 17 December 2011

Pelajar Universiti Filipina: Lari Bogel Untuk Alam Sekitar Vs Pelajar Universiti Malaysia : Himpunan Jalanan Di PWTC…


Manila : Berpuluh-puluh lelaki berlari dalam keadaan berbogel di sekitar kampus sebuah university di Bandar ini, menggesa ditingkatkan usaha bagi menyelamatkan bumi dan meningkatkan kebersihan sungai.

 
Aktiviti yang menjadi amalan tahunan di university Filipina menyaksikan peserta berlari menerusi dewan dengan hanya memakai topeng untuk menyembunyikan wajah mereka dan membawa sepanduk menggesa langkah diambil bagi melindungi alam sekitar.

Kumpulan itu mengambil satu isu setiap tahun dan tahun ini mereka bergabung dengan kumpulan alam sekitar bagi membersihkan 20 sungai dan saliran yang tercemar di Manila

Berbanding dengan sekumpulan pelajar Mahasiswa berarak di jalan menuju ke PWTC, mereka menyerahkan memorandum BEBAS kepada Dato' Saifuddin Abdullah.


Dalam isu kebebasan pelajar berpolitik, yang sinonim dengan AUKU yang heboh diperkatakan sekarang ini.



Daripada mahasiswa dan mahasiswi ini dok sibuk risaukan untuk berpolitik, lebih baik sibuk nak naikan pointer dan menjadi pelajar cemerlang serta sekaligus dapat membalas jasa ibu bapa yang berhempas pulas berkerja demi anak-anak mereka mengecapi taraf pendidikan yang baik…

p/s Tak nampak pun mahasiswa cina dan india...korang nmpk tak????? 

Thursday, 15 December 2011

Gay Melayu Di Malaysia Lebih 30,000!!!!

Tahukah anda golongan gay Melayu di Negara kita semakin bertambah setiap saat… pengakuan seorang bekas pengamal seks songsang yang dikenali sebagai Dani berkata gay melayu semakin membiak apatah lagi dengan adanya teknologi internet dan jaringan social seperti facebook, twitter dan blog.

Perarakan Gay

Menurutnya lagi program seksualiti Merdeka 2011 (anjuran Ambiga dan disokong Hebat oleh PKR) yang kononnya membawa mesej tuntutan kebebasan seksualiti sebagai hak asasi individu membuktikan bilangan ‘puak’ ini semakin ramai.



“Saya yakin dan percaya gay Melayu mencapai puluhan ribu orang atau mungkin menghampiri 30,000 orang. Itu bukan pelik atau mengarut.”

“Mereka umpama virus yang akan terus merebak dan bertambah jika tidak dibendung dengan segera. Paling mendesak dan membimbangkan ialah gay Melayu kian aktif dan bertambah tanpa menghiraukan soal hukum agama".


Menurutnya ada sekurang2nya 30 persatuan gay Melayu yang berselindung di sebalik pelbagai nama dan persatuan di Negara ini.


p/s Jika Anwar @ AnuGAY menjadi PM ke-7 rasa2nya golongan ini makin bertambah or berkurang. 

Ombak Rindu 10M!!!!

Ombak Rindu bukan sahaja Novel yang hebat tp sebuah filem melayu yang sangat hebat bagi saya. Rabu lalu, for the second time saya menonton Ombak Rindu dan sambutan nya tetap hangat. Saya terpaksa berpuas hati dengan seat di hadapan skrin.. rata2 penonton bukan sahaja dikalangan masyarakat melayu malah berbilang bangsa.  Maka tidak hairanlah kutipan filem ini memcecah 10M…


Walaupun 2 minggu telah berlalu, tp orang ramai masih berpusu2 menonton Ombak Rindu. lagu tema Ombak Rindu nyanyian Hafiz dan kekasih hatinya Adira menjadi siulan dan dimuat turun dalam hp masing2...


p/s Terima kasih kepada rakyat Malaysia yang terus menyokong industri perfilemen negara kita...


Pas Hudud Atau Kebajikan???

Juak2 hamPAS semakin lantang memainkan isu Hudud, dan menabur fitnah UMNO bersubahat dengan MCA untuk menolak hukum Islam ini. Aik masa Kapal sing tu menolak hukum hudud juak2 hamPAS ni x pula kata apa2… siap laungkan Takbir untuk pemimpin2 DAPig.


Jika sebelum ini idealogi Pas adalah untuk menubuhkan negara Islam maka tentunya laungan hukum hudud untuk dilaksanakan adalah amat tepat dengan pandangan bahawa ia adalah berkonsepkan sebuah kerajaan Islam namun demikian apabila idealoginya bertukar kepada negara berkebajikan maka hukum hudud sudah dilihat tidak relevan lagi. Nik Ajis terpaksa mengikut telunjuk Karpal Singh yang memang sudah terang lagi bersuluh menolak hukum hudud ini.

Benar kata penganalisis politik tempatan Prof. Datuk Dr Abdul Halim Sidek, Pas hanya akan menjadikan hukum hudud sebagai bicara retorika bagi mencantikkan bahasa dan menyedapkan telinga rakyat melalui siri ceramah mereka sahaja tetapi tidak akan berani untuk memasukkannya dalm mana-mana manifesto atau dalam bentuk tulisan.

p/s Aku rasa Anwarlah paling gembira jika hukum hudud ini tidak dilaksanakan. Kawan2 tny lah kepada juak2 hamPAS ni, apakah hukuman kepada PELIWAT, PENZINA dalam hukum HUDUD…..