Thursday 15 December 2011

Pas Hudud Atau Kebajikan???

Juak2 hamPAS semakin lantang memainkan isu Hudud, dan menabur fitnah UMNO bersubahat dengan MCA untuk menolak hukum Islam ini. Aik masa Kapal sing tu menolak hukum hudud juak2 hamPAS ni x pula kata apa2… siap laungkan Takbir untuk pemimpin2 DAPig.


Jika sebelum ini idealogi Pas adalah untuk menubuhkan negara Islam maka tentunya laungan hukum hudud untuk dilaksanakan adalah amat tepat dengan pandangan bahawa ia adalah berkonsepkan sebuah kerajaan Islam namun demikian apabila idealoginya bertukar kepada negara berkebajikan maka hukum hudud sudah dilihat tidak relevan lagi. Nik Ajis terpaksa mengikut telunjuk Karpal Singh yang memang sudah terang lagi bersuluh menolak hukum hudud ini.

Benar kata penganalisis politik tempatan Prof. Datuk Dr Abdul Halim Sidek, Pas hanya akan menjadikan hukum hudud sebagai bicara retorika bagi mencantikkan bahasa dan menyedapkan telinga rakyat melalui siri ceramah mereka sahaja tetapi tidak akan berani untuk memasukkannya dalm mana-mana manifesto atau dalam bentuk tulisan.

p/s Aku rasa Anwarlah paling gembira jika hukum hudud ini tidak dilaksanakan. Kawan2 tny lah kepada juak2 hamPAS ni, apakah hukuman kepada PELIWAT, PENZINA dalam hukum HUDUD…..

No comments:

Post a Comment