Tuesday 29 November 2011

Makcik Tempelak Ketua Wanita Cabang PKR!!!!!..Huahuahuahua….

Pecah perut saya bila mengingatkan kisah ni…walaupun dah beberapa minggu semasa menemankan emak membeli kain, tapi tetap segar dalam ingatan saya…kejadian berlaku dalam sebuah butik.

Ketua Wanita PKR  -“Akak masuklah  PKR, kalau akak masuk PKR, saya  mesti    selalu beli baju kat butik akak..” (setelah memperkenalkan dirinya sebagai ketua wanita cabang PKR)

Makcik   - “Terima kasih jak lah…aku ni nda minat dengan politik anwar ni..” (dengan muka acuh x acuh)

Ketua Wanita PKR  -“Ok bah PKR ni kak,    yang penting kita halau UMNO dari Sabah ni. Itu parti Malaya kak.” ..( nada penuh yakin)

Makcik –“Macam mana bah PKR lantik kau ni jd Ketua wanita ah.. kalau UMNO tu parti Malaya. Jd PKR tu bukan parti Malaya?.. itu pun kau nda tau..Aku cakap aku nda mau nda mau lah tu”… (nada Marah dan cuak)

Ketua wanita cabang PKR letak kain yang dipegang dan terus keluar dari butik dengan muka merah padam menahan malu…makcik tersenyum sumbing, beberapa orang pelanggan geleng2 kepala sambil tersenyum dan saya disebalik kain ketawa terbahak-bahak..hahahahahahahahahahaha…PADAN MUKA!!!!!

No comments:

Post a Comment