Monday 14 November 2011

Geran Owh Geran - Ada Apa Dengan Tanah?????

Ada apa dengan tanah…sok2 mati dalam tanah juga jawabnya…. Hari ni, sya sempatlah “cubuk” @ Skodeng SabahKini..(yg langsung x mencerminkan kemahuan rakyat sabah)… banyak isu2 rupanya yg sya agak ketinggalan.. tgh2 scroll atas then ke bawah..popp..nah satu isu yg mencuri tumpuan… isu tanah yang dirampas oleh satu syarikat yg kononnya syarikat cina dr semenanjung yg diamanahkan oleh kerajaan BN….

“SAYA bersumpah dengan nama Jesus Kristus, bahawa semua keturunan bangsa saya tidak akan mengundi BN pada PRU 13 ini kerana kerajaan BN yang selama kami sanjung tinggi telah menganiaya kami seperti binatang; sebaliknya mendewakan warga Indonesia dan Filipina yang tidak langsung berhak tinggal di Sabah,” sabahkini.net

Memang timbul rasa kasihan ngan Hendry sekeluarga….tp yg x sedapnya siap menyalahkan BN…adoi …kenapa harus menyalahkan BN. Apa ingat cina dr semenanjung tu BN ke..mungkin Dapig or anwar aljuburi…..


“Kenapa kita harus mengalah dengan orang Cina keparat dari Semenanjung datang ke Sabah dan dengan begitu mudah mengusir kami? Inikah dasar kerajaan BN yang kami sokong selama ini?”

“Kenapa Kerajaan BN memberikan layanan istimewa kepada orang Bugis yang menggunakan MyKad projek sedangkan Anak Jati Sabah yang bertungkus lumus memenangkan BN dikorbankan tanpa peri kemanusiaan.”



Kalau betul ini tanah kamu, mana Geran nya? Kalau beratus tahun pun kamu tinggal situ, tapi Geran tanah tu milik org, sia2 saja perjuangan kamu. Patut nya kamu Ada geran tanah yg mana pemiliknya adalah kamu, Baru ngam kamu lawan balik. Bawa kes ini ke Mahkamah. Ikut undang2. Kalau kamu lawan cara koboi, sama jugalah perangai kamu sama PTI.

Pihak Kerajaan BN harus menyiasat perkara ini..jgn disebabkan pembangkang buat tahi, BN pula terpijak dan terpalit najis dorg… Pembangkang memang BUSUK!!!!!! UBF pun sama 2 x 5....

No comments:

Post a Comment